Dane parafialne

Uwaga

Od następnej Niedzieli zmiana czasu na Zimowy

Pielgrzymka do Dolnego Śląska i Pragi

Polska piękna jakiej nie znamy.

To już tradycja - jedna pielgrzymka na wiosnę, druga na jesień. Wiosna tego roku pod hasłem: pielgrzymka do polskich korzeni – Białoruś, a jesień - Polska piękna jakiej nie znamy (abstrahując od czeskiej Pragi). Motyw przewodni zaczerpnięty ze szczerego zachwytu jednej z uczestniczek wyprawy, która po zwiedzaniu Świdnicy westchnęła „nie wiedziałam, że tyle pięknych miejsc jest w Polsce”. Gwoli sprawiedliwości - większość z nas nie wiedziała.

Dłuższy wstęp, więc telegraficzna relacja. Wyjazd 21.09.2018 o północy. Przewodnik i opiekun duchowy, jak zawsze niezawodny – ks. Proboszcz Bogdan Piekut.

Dzień pierwszy: Świdnica. Zwiedzanie Katedry św. Stanisława i św. Wacława wpisanej na listę Pomników Historii (piękna sama w sobie i kryjąca tyle tajemnic, że pół dnia na jej zwiedzanie to mało). Następnie, Kościoła Pokoju (największa drewniana, barokowa świątynia ewangelicko - augsburska na świecie, wpisana na listę UNESCO). Spacer po Rynku i po okolicznych uliczkach kryjących perełki architektury. Starówka świdnicka przez specjalistów uznawana jest za najcenniejszy zespół urbanistyczny na Dolnym Śląsku, porównywalny ze starówką krakowską i toruńską. Jedziemy do Książa. Zamek Książ – jeden z najpiękniejszych, trzeci co do wielkości zamek w Polsce (po zamku w Malborku i Zamku Królewskim na Wawelu). Dalej kolejna perełka: Krzeszów. Zwiedzamy Opactwo Cystersów i Sanktuarium Matki Bożej Łaskawej (arcydzieło sztuki późnego baroku, ucieleśnienie sakralnego przepychu , zabytek klasy zerowej).

Drugi dzień to całodzienne zwiedzanie czeskiej Pragi. To temat na osobną relację. Na szczególną uwagę zasługuje Kościół Najświętszej Maryi Panny Zwycięskiej kryjący w swym wnętrzu bezcenny skarb otoczony od wieków powszechnym kultem – figurkę Praskiego Dzieciątka Jezus. W tym szczególnym miejscu- w bardzo dziś zlaicyzowanym kraju- mszę św. sprawował nasz ks. Proboszcz.

Dzień trzeci- Wambierzyce: Tam uczestniczyliśmy we Mszy św. w Bazylice Nawiedzenia Najświętszej Marii Panny, Sanktuarium Wambierzyckiej Królowej Rodzin, gdzie była możliwość uzyskania odpustu zupełnego ze względu na Rok Jubileuszowy (800-lecie Wambierzyc). Na koniec Bardo Śląskie nazywane miastem cudów, to słynne miejsce pielgrzymkowe. W centrum miejscowości znajduje się Sanktuarium Matki Bożej Strażniczki Wiary- czyli barokowy kościół Nawiedzenia Najświętszej Marii Panny, powstały w XVII w.

W świątyni, w ołtarzu głównym znajduje się za szkłem cenna Figura Matki Bożej Bardzkiej łaskami słynąca, pamiętająca czasy XII wieku.

Powrót do Raniżowa . Wita nas nasz Kościół parafialny, który na nowo nabrał blasku dzięki remontowi.

Za podsumowanie niech posłuży fakt, że kilka osób deklaruje chęć ponownego zobaczenia tych miejsc z rodziną.

Wniebowzięcie 2018

Każdego roku 15 sierpnia to dzień wyczekiwany przez wszystkich parafian, oraz czcicieli MB Wniebowziętej. To dzień szczególny kiedy przychodzimy z wiązankami ziół i kwiatów, aby dziękować Matce Bożej za jej opiekę nad naszą parafią. Uroczystej sumie odpustowej przewodniczył i słowo Boże wygłosił ks. Stanisław Kata pochodzący w Woli Raniżowskiej (obecnie pracujący na Misjach we Francji). Ks. Stanisław w kazaniu podkreślał, że nasze życie do droga do świętości, do Nieba, oraz ukazywał jak ważne jest nasze codzienne świadectwo przynależności do Chrystusa. Ten dzień także jest dniem dziękczynienia za tegoroczne zbiory i chleb powszedni. Z tej okazji mogliśmy podziwiać piękne wieńce dożynkowe, które wykonali przedstawiciele: Raniżowa, Staniszewskiego, Zielonki i Posuch. Dziękujemy wszystkim parafianom i naszym gościom za obecność i modlitwę w tym szczególnym dniu.

Wigilia Wniebowzięcia 2018

Wieczorem 14 sierpnia Uroczysta Msza Święta pod przewodnictwem ks. Proboszcza rozpoczęła obchody dorocznego odpustu parafialnego. Po Mszy Świętej w procesji odmawiając Koronkę do Bożego Miłosierdzia udaliśmy się na cmentarz parafialny. Na cmentarzu powierzaliśmy tych którzy nas poprzedzili w wędrówce do Nieba Bożemu Miłosierdziu. Bóg zapłać wszystkim którzy znaleźli czas na modlitwę w Wigilię Odpustu.

I Komunia Święta 2018

„Najpiękniejszy to dzień w życiu,

Dzień niezapomniany...”

W dniu 13 maja 2018 r. w naszej parafii 51 dzieci po raz przyjęło do swego serca przyjęło Pana Jezusa. Do tego wydarzenie dzieci przygotowywały się od września poprzez katechizację, comiesięczne spotkania oraz próby liturgiczne. Wszystkim dzieciom życzymy aby zawsze żyły w przyjaźni z Panem Jezusem

Pielgrzymka 2018

2018 pielgrzymka plakat

3 Maja

Pielgrzymka do Polskich Korzeni - Białoruś 2018

W dniach 28.04.2018 – 02.05.2018 grupa pielgrzymów z inicjatywy i pod przewodnictwem ks. Proboszcza Bogdana Piekuta pielgrzymowała po Białorusi - ( w części) dawnych kresach Rzeczypospolitej z czasów jej świetności. W pierwszym dniu pojechaliśmy do Kosowa Poleskiego, gdzie odwiedziliśmy folwark Mereczowszczyznę, w którym urodził się Tadeusz Kościuszko i kościół Św. Trójcy . W drugim dniu przejechaliśmy do Zaosia, miejsca, w którym urodził się największy polski poeta romantyczny - Adam Mickiewicz. Zatrzymaliśmy się przy jeziorze Świteź, uwiecznionym w jego poezji. W Nowogródku zwiedziliśmy Dworek (dziś Muzeum) Adama Mickiewicza, miejsca jego dzieciństwa i młodości. W Mirze zobaczyliśmy zespół zamkowo-parkowy, który posłużył Mickiewiczowi za pierwowzór zamku Horeszków w ”Panu Tadeuszu”. Znajduje się on na liście Światowego Dziedzictwa Kultury UNESCO. W kolejnym dniu udaliśmy się do Nieświeża, gdzie wznosi się jedna z najwspanialszych magnackich rezydencji Rzeczypospolitej - zamek książęcy Radziwiłłów. Jest zabytkiem o bogatej i barwnej historii wpisanym na Listę UNESCO. Zobaczyliśmy również kościół Bożego Ciała . W czwartym dniu zwiedzaliśmy Mińsk - stolicę Białorusi, który wywarł bardzo pozytywne wrażenia na uczestnikach pielgrzymki. Odwiedziliśmy też Kuropaty- miejsce gdzie znajdują się mogiły tysięcy ofiar politycznych NKWD, Po drodze do Pińska nawiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Królowej Polesia w Łagiszynie, a także odwiedziliśmy Dom Miłosierdzia, wielkie dzieło prowadzone przez Księdza Tadeusza Szeszko, znanego raniżowskim parafianom . Ostatni dzień to zwiedzanie Pińska – nieformalnej stolicy Polesia- z jego licznymi obiektami sakralnymi i świeckimi. Następnie pojechaliśmy do Janowa Poleskiego, gdzie w 1645 r Św. Andrzej Bobola poniósł śmierć męczeńską.

Podobno jeden obraz więcej mówi niż 100 słów, więc niżej zamieszczamy relację fotograficzną .

Jubileusz Młodych

W dniach 29 kwietnia do 1 Maja 30 osobowa grupa młodzieży z naszej parafii uczestniczyła w "Jubileuszu Młodych Diecezji Sandomierskiej". Spotkanie młodych obyło się w Zawichoście i Sandomierzu. Był to czas poświęcony na modlitwę i spotkanie z rówieśnikami z całej diecezji. Uroczyste zakończenie "Jubileuszu Młodych" odbyło się podczas Dnia Otwartej Furty Wyższego Seminarium Duchownego w Sandomierzu. Na to wydarzenie dojechała jeszcze 50 osobowa grupa młodych z naszej parafii. Podczas Dnia Otwartej Furty drużyna naszych ministrantów w kategorii gimnazjum i starsi zdobyła Puchar Rektora w rozgrywkach piłki nożnej.

Niedziela Miłosierdzia 2018

Druga Niedziela po Wielkanocy to Uroczystość Bożego Miłosierdzia. Po sumie odbyła się uroczysta procesja Eucharystyczna na  cmentarz oraz pod figurę Pana Jezusa Miłosiernego na Rynku, gdzie ks. Proboszcz ponowił akt zawierzenia naszej parafii Jezusowi Miłosiernemu. Bóg zapłać wszystkim którzy uczestniczyli w tej pięknej modlitwie.

Jezu Ufam Tobie!

Chrystus Zmartwychwstał Alleluja! 2018

Uroczyste zawołanie: Chrystus Zmartwychwstał Alleluja! rozpoczęło radość świętowania. O godz. 6.00 wyruszyła radosna i uroczysta procesja rezurekcyjna, która obwieściła radość zmartwychwstania Chrystusa. Bezpośrednio po procesji sprawowano Uroczystą Mszę Świętą. Wszystkim życzymy wielu łask o Zmartwychwstałego Pana!

Wielka Sobota 2018

Wielka Sobota to dzień żałoby i ciszy. Do południa gromadzimy się poświęcić pokarmy na Stół Wielkanocny. Wieczorem zgromadziliśmy się na Liturgii Wigilii Paschalnej pod przewodnictwem ks. Konrada. Ta piękna Liturgia składała się z Liturgii Światła, Liturgii Słowa, Liturgii Chrzcielnej podczas której każdy odnowił swoje przyrzeczenia chrzcielne.

Wielki Piątek 2018

W Wielki Piątek nie sprawuje się Mszy Świętej, jedynie Wielkopiątkową liturgię na która składa się: liturgia słowa z opisem męki Pańskiej według św. Jana, adoracja krzyża, komunia święta oraz procesja do grobu Pańskiego. Po zakończonej liturgii trwała adoracja aż do liturgii wigilii paschalnej. W tym roku w naszej Parafii uroczysta liturgia się o godz. 19.00 pod przewodnictwem ks. Dominika.

Droga Krzyżowa 2018

W Wielki Piątek o godz. 15:00 rozpoczęła się Droga Krzyżowa która przeszła ulicami naszej parafii. Rozważania poszczególnych stacji zawierały modlitwę w intencji Naszej Umiłowanej Ojczyzny. Bóg zapłać wszystkim, którzy organizowali to nabożeństwo, ale przede wszystkim tym, którzy wzięli w niej udział.